Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych

Ogólnopolski Związek Zawodowy

Pielęgniarek i Położnych

Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych

Ogólnopolski Związek Zawodowy Pielęgniarek i Położnych

Zarząd Krajowy z siedzibą w Warszawie

ul. Podwale 11 lok. 311

00 - 252 Warszawa

 

Sekretariat:

(22) 504 42 69

(22) 504 42 67

 

Księgowość:

(22) 504 42 71

 

Fax:

(22) 504 42 54

 

Tel. komórkowy

0 600 913 074

 

E-mail:

biuro@ozzpip.com.pl

 

Numer Konta Bankowego

PKO BP o/Włocławek

05 1020 5170 0000 1102 0008 6371

 

Kontakt z biurem Zarządu Krajowego OZZPiP od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:00

Regiony

 

Przydatne adresy:

  1. Departament Pielęgniarek i Położnych
  2. - link.

  3. Forum Związków Zawodowych
  4. - link.

  5. Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych
  6. - link.

  7. Polskie Towarzystwo Pielęgniarskie
  8. - link.

 

Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych
logo-s3

 

Warszawa, dn. 11 czerwiec 2007

 

 

Notatka z posiedzenia Zespołu Prawno-Legislacyjnego,

powołanego przez Wiceprezesa Rady Ministrów Przemysława Gosiewskiego

 

 

 

 

W dniu 11 czerwca br. odbyło się posiedzenie Zespołu Prawno-Legislacyjnego, powołanego przez Wiceprezesa Rady Ministrów Przemysława Gosiewskiego.

 

 

 W posiedzeniu uczestniczyli:- ze strony rządowej:

 1) pracownicy Ministerstwa Zdrowia, w tym dwóch dyrektorów Departamentów:    Dialogu Społecznego oraz Departamentu Prawno – Legislacyjnego,

 2) wiceprezes Narodowego Funduszu Zdrowia ds. medycznych –

   Jacek Grabowski

 

  - ze strony społecznej:

 1) Dorota Gardias – przewodnicząca Zarządu Krajowego OZZPiP

 2) Maria Ochman – reprezentująca centralę NSZZ Solidarność

 W spotkaniu nie uczestniczył, pomimo wcześniejszych obietnic wicepremiera Przemysława. Gosiewskiego, podsekretarz stanu z Ministerstwa Zdrowia, a także inni podsekretarze stanu z Ministerstw Finansów i Pracy.

  Na wstępie spotkania legislatorzy strony rządowej przedstawili propozycję zmian w ustawie z dnia z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zmiany te, w zamyśle strony rządowej służyć mają utrwaleniu na lata kolejne podwyżek wprowadzonych ustawą z dnia 22 lipca 2006 r. o przekazaniu środków finansowych świadczeniodawcom na wzrost wynagrodzeń.

  Tym samym strona rządowa odstępuje od wcześniejszych ustaleń, w myśl których dokonana miała być zmiana ustawy z dnia 22 lipca 2006 r., poprzez przedłużenie jej obowiązywania na kolejne lata. Ta pozornie nieistotna zmiana koncepcji ma jednak daleko idące skutki.

  Otóż ustawa z dnia 22 lipca ub.r. wskazywała jednoznacznie, iż środki przekazane w jej ramach muszą być przez świadczeniodawców wykorzystane wyłącznie na wzrost wynagrodzeń (a obecnie byłyby to środki przeznaczone na utrzymanie wzrostu wynagrodzeń).

 

 Tymczasem proponowana zmiana ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, przewiduje, iż:

 1)w kontraktach zawieranych na lata 2008 i następne, środki te zostaną włączone do ogólnej kwoty kontraktu, bez „oznaczenia” ich jako środków przeznaczonych na wynagrodzenia,

 2)taka sytuacja jest uwarunkowania dwojako: wybraniem oferty świadczeniodawcy przez NFZ na zasadach ustawowych oraz otrzymaniem w latach 2006 i 2007 środków na podwyżki zgodnie z ustawą z 22 lipca 2006 r.,

 3)równocześnie ustawa nakłada, co prawda, na świadczeniodawców obowiązek utrzymania wynagrodzeń na poziomie nie niższym niż uzyskany w toku wykonania ustawy z 22 lipca 2006 r., jednak przewiduje jednocześnie, iż mogą pojawić się przyczyny, wg projektu, „nie leżące po stronie Funduszu”, w których środki przekazane przez fundusz mogą być niższe niż suma kwoty kontraktu i środków na podwyżki wynagrodzeń.

 

 

  Rozwiązanie takie może w konkretnych okolicznościach faktycznych być znacznie mniej korzystne niż nowelizacja ustawy z 22lipca 2006 r., albowiem dodatkowe środki mogą być kierowane na różne cele (choć pewnym zabezpieczeniem jest obowiązek pracodawcy utrzymania wynagrodzeń na poziomie wynikającym z ustawy z 22 lipca 2006 r.)

 

 

 Proponowany projekt nie przewiduje jakiegokolwiek wzrostu wynagrodzeń w roku 2007 i 2008. Problem ten nie jest zresztą w ogóle podejmowany przez przedstawicieli Rządu. Wobec takiej propozycji ze strony rządowej, przedstawiony projekt został poddany miażdżącej krytyce przez przewodniczące OZZPiP Dorotę Gardias oraz sekcji zdrowia NSZZ Solidarność – Marię Ochman.

 

 

 Przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia oraz Narodowego Funduszu Zdrowia nie byli skłonni do przyjęcia odmiennych propozycji, wobec czego przedstawiciele OZZPiP a następnie NSZZ Solidarność opuścili spotkanie, uprzednio zdecydowanie wskazując na niecelowość dalszych spotkań, wobec zmiany wcześniejszych ustaleń przez stronę rządową i widoczny brak woli politycznej

osiągnięcia porozumienia.

 

 

                                                     Z poważaniem,

 

                                                   /-/ Dorota Gardias

 

 

Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych

ARNIKA  Strony internetowe